torsdag 10 januari 2013

Denna häst

Sen vi bytte häst & köpa Olle har allt gått fel .. Han var busig vilket gjort Anny rädd .. Nu e han iaf på träningsläger hos suveräna tjejer som förhoppningsvis ska få ordning på honom .. Men jag e kluven , Anny e inte riktigt så på som hon var förr & jag måste sluta o älta att jag gjorde bort mig när vi bytte häst .. Gjort e gjort...

Iaf var vi idag o hon fick rida efter C hade ridit .. Gick bra ett tag tills han busade lite så C fick sätta sig på igen ... Anny blev rädd o ville inte men efter övertalning så red hon vidare till han blev rädd o stack men Anny satt iaf kvar i hans snabba kast men blev rädd igen så vi avslutade med att skritta ute ... Ja återstår o se om de får pli på honom , vet inte hur jag ska våga komma hem med honom då de känns som han e för stor för Anny .. Han galopperar väldigt snabbt eftersom han inte ha ork att han samlad galopp så förstår Anny tycker de e lite otäckt .. Väldigt svårt men tur vi har hjälp .. !

Imorrn ska vi iaf dit igen & Anny ska rida en annan häst som de säger e jätte snäll så blir spännande :)

Ibland känns de som att ja allt har skitit sig o Anny har tappat intresset & att vi borde sälja, han skulle nog passa perfekt till en tjej på 9-10 år .. Så skulle Anny kunna vart medryttare på en annan häst ...

Men som sagt , tiden får utvisa , jag e bara glad att vi får hjälp !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyck till här =)